نوشته شده توسط : تجارت گستر شهریار

امروزه تصاوير در طراحي سايت از ملزومات يك سايت به شمار مي رود هم موجب زيبايي و جذابيت سايت مي شود و هم در فهم مطالب موثر مي باشد . بنابراين انتخاب يك عكس مناسب در طراحي وب سايت ضروري مي باشد .نيازي نيست حتماً عكس هايي كه در طراحي سايت استفاده ميكنيد توسط خودتان گرفته شده باشد، عكسهاي زيادي در سايتهاي رايگان مانند flicker-I stock photo قابل دسترسي  مي باشد.در انتخاب تصاوير بايد به چند نكته توجه كنيم كه در ادامه بيان شده است .

ابعاد و اندازه تصوير : اندازه و سايز تصاوير به كار گرفته شده از مهمترين مباحث در طراحي سايت است و بسته به نوع سايت و هدف آن داراي اندازه هاي متفاوتي مي باشد . اندازه ي تصاوير نبايد از مقدار معين كوچكتر باشد تا كيفيت آن از بين برود ، همچنين اندازه آن نبايد از مقدار معيني بزرگتر باشد زيرا اين كار موجب افزايش كلي حجم سايت شده و سرعت لود سايت كه يكي از عوامل مهم رتبه بندي سايت ها مي باشد را بالا مي برد . اين نكته را بالاخص در مورد تصاوير صفحه اول بايد در نظر گرفت .

حجم تصاوير در طراحي سايت : به حجم تصاوير در طراحي سايت هم بايد توجه ويژه اي داشت نرم افزار ها و سايت هاي زيادي براي كاهش حجم تصاوير وجود دارند كه مي توان بدون كاهش كيفيت ، حجم آنها را كاهش داد. يكي از بهترين نرم افزارها در اين زمينه فتوشاپ مي باشد كه مي توان از قابليت Save for web & Devices استفاده كرده و كيفيت مد نظر خود را انتخاب كرد .سايت هاي بسياري هم در اين زمينه وجود دارند كه گاها به جاي فتوشاپ استفاده مي شود مثلا در مورد تصاوير با فرمت  png نرم افزار فتوشاپ نميتواند به خوبي عمل كند به همين علت مي توان از سايت tinypng براي اين منظور استفاده كرد .

فرمت تصاوير در طراحي سايت: مرورگر ها تنها از چند نوع فرمت براي تصاوير پشتيباني مي كنند بنابراين در انتخاب تصاوير بايد فرمت آنها را هم مد نظر گرفت . مرورگر ها عموما از فرمت هاي  GIF , JPG , PNG پشتيباني مي كنند .

فرمت jpg

فرمت jpg  از روش فشرده سازي تصاوير استفاده مي كند. كاهش اندازه و حجم تصاوير با اين فرمت موجب كاهش كيفيت تصاوير مي شود بنابراين اين كاهش اندازه بايد در حد استاندارد باشد و تاثير كمي بر روي كيفيت تصاوير بگذارد. 

فرمت png

فرمت png  اغلب براي طراحي لوگو و برخي ازتصاويري كه نياز است در آن ها رنگ پس زمينه سايت نيز مشاهده شود ، مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين فرمت در هنگام فشرده سازي تصاوير ، كاهش اندازه و حجم آن ها كيفيت خود را خيلي كم از دست مي دهد به همين دليل اين فرمت تصويري جزو بهترين ها براي طراحان و توسعه دهنده گان وب به حساب مي آيد.اين قالب تصويري در دو كيفيت متفاوت PNG8 و PNG24  در طراحي سايت مورد استفاده قرار مي گيرد.

فرمت png

فرمت png از يك بازه ي محدود ۲۵۶ تايي براي نمايش تصاويراستفاده مي كند كه به علت كاهش بيش از اندازه ي كيفيت هنگام فشرده سازي و كاهش اندازه ي تصاوير به ندرت مورد استفاده قرار مي گيرد. از كاربرد هاي مهم اين فرمت در طراحي سايت ساخت تصاوير متحرك با حجم كم مي باشد.

نام عكس : از جمله مواردي كه در سئو سايت مفيد مي باشد نام تصاوير مي باشد استفاده از كلمات كليدي در نام تصاوير تاثير بسزايي در بهينه سازي تصاوير خواهد داشت براي مثال انتخاب نام “12345RR.JPG” به بهينه سازي عكسهاي وب سايت شما كمكي نخواهد كرد.

صفت alt تصاوير در طراحي وب سايت: صفت alt  براي مواقعي كه تصوير به علت سرعت پايين اينترنت يا هر دليل ديگري نمايش داده نشود ، استفاده مي شود و به جايي تصوير كلمه نوشته شده نمايش داده مي شود. موتور هاي جستجو تصاوير را همانطور كه ما مي بينيم نمي بينند بلكه آنها تصاوير را  همانند صفت alt يا كلمه جايگزين مي بينند بنابراين بهتر است براي تمامي تصاوير خود كلمه جايگزين مناسب و مربوط به كلمه كليدي خودتان انتخاب كنيد تا در بهينه سازي و سئو سايتتان تاثير مثبتي داشته باشد .

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي در زمينه طراحي سايت در تبريز با شماره    041 35576834 تماس بگيريد.

منبع : تصاوير در طراحي سايت

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجارت گستر شهریار

در این مقاله به 13 مورد از مزایای طراحی وب سایت درتبریز برای رونق كسب و كار شما می پردازیم.

آیا شما صاحب یك كسب و كار هستید در صورتی كه وب سایت ندارید؟اگر پاسخ شما بله است تقریبا می توان گفت شما كسب و كاری ندارید . در این دوران مدرن ، افراد و شركت ها برای كسب اطلاعات بیشتر در اینترنت هستند.

به نظر شما چرا مردم از یك وب سایت بازدید می كنند؟

در درجه اول برای پیدا كردن اطلاعات. و اگر شما در دنیای كسب و كار هستید، اطلاعات حیاتی است. شما نیاز به یك وب سایت دارید كه اطلاعات خودتان را در اختیار مشتری هایتان قرار دهید.

در ادامه فقط چند نمونه از مزایای طراحی وب سایت برای كسب و كار شما بیان شده است .

ارزان بودن
آیا تا به حال تبلیغ كسب و كار خود را از طریق شكل های مختلف مانند رسانه های چاپی، رادیو، تلویزیون و یا وسیله های دیگر انجام دادید ؟ این كار به هزینه بالایی نیاز دارد .مشخص است كه سرمایه گذاری در تبلیغات لازم است، اما تبلیغات از این طریق به هزینه ی زیادی نیاز دارد . طراحی سایت برای ترویج شركت شما ارزان تر می باشد. بسیاری از نمونه هایی از تبلیغات آنلاین در اینترنت گاهی اوقات رایگان می باشد.

تبلیغات
راه های بسیاری برای تبلیغ محصولات و یا خدمات از طریق اینترنت وجود دارد. یكی از نمونه های تبلیغات ، از ویژگی های تبلیغات ارائه شده از طریق فیس بوك است. یكی روش دیگر سئو در طراحی وب سایت می باشد . یكسایت با سئو مناسب یك مزیت بزرگ برای كسب و كار شما می باشد .رتبه بالا برای سایت موجب افزایش فروش و سود بیشت شما خواهد شد .

رضایت مشتریان
طراحی وب سایت برای شركت یا فروشگاه شما موجب رضایت مشتریانتان خواهد شد و منجر به راحتی آنها خواهد شد .زیرا در اكثر مواقع بازدید از یك وب سایت به جایی رانندگی با ماشین و رفتن به مكان فروشگاه و گشتن برای یافتن محصول مورد نظر راحت تر خواهد بود .همچنین آنها هنگامی كه تنها نیاز به دانستن اطلاعاتی از یك محصول داند و قصد خرید ندارند به راحتی و به صورت آنلاین می توانند این كار را انجام دهند .

افزایش مشتریان

طراحی سایت باعث افزایش مشتریان شما می شود زیرا برای مثال در صورت داشتن یك فروشگاه در تبریز ، فروشگاه تنها در تبریز دارای محبوبیت و مشتری خواهد بود اما در صورت طراحی وب سایت در تبریز ، سایتشما نه تنها در خارج از شهرستان بلكه در سراسر جهان می تواند محبوب واقع شود . اینترنت یك جامعه جهانی تشكیل داده و با طراحی سایت كسب و كار شما در تمام جهان قابل مشاهده خواهد بود.

دسترسی به اطلاعات

در صورت طراحی وب سایت برای كسب و كار خود ، شما می توانید همه چیزی كه در آن اتفاق می افتد را پیگیری كنید . شما حتی می توانید تعداد بازدید مشتریان از سایتتان و محل زندگی مشتری ها و تعداد افرادی كه از مطلب منتشر شده ی شما بازدید كردند و اطلاعات از این قبیل را به راحتی مشاهده كنید . همچنین به روز رسانی یك مطلب در طراحی سایت در مقایسه با روش های دیگر مقرون به صرفه می باشد .

منبع :مزایای طراحی سایت در تبریز



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت در تبریز , طراحی وب سایت در تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395 | نظرات ()